Kalite Yönetimi

Kalite ve Performans Geliştirme

  • Hasta ziyareti, ziyaret saatlerinde yapılmalıdır,
  • Ziyaret süresi kısa olmalıdır (tercihen 5-7 dakika),
  • Her hasta başında ikiden fazla ziyaretçi olmamalıdır,
  • Hasta yataklarına oturulmamalıdır,
  • Hasta başında ve hastane ortamında herhangi bir yere dokunulmamalıdır,
  • Serum seti, oksijen manometresi gibi hasta ile ilgili tedavi malzemelerine dokunmamalı veya oynanmamalıdır,
  • Herhangi bir yere dokunan ziyaretçiler, hemen ellerini dezenfektan ile hijyen sağlamalıdır,
  • Hasta başında yüksek sesle konuşulmamalıdır,
  • Hastaya doktorunun izni olmaksızın herhangi bir gıda getirilmemelidir,
  • Hasta başında herhangi bir şey yenilip içilmemelidir,
  • Yoğun bakım ziyaret 11:30 – 12:00 saatleri arasındadır,
  • Hastalara getirilebilecek armağan; kitap, kolonya olabilir,
  • Ziyaret esnasında diğer hastalar rahatsız edilmemelidir, gereksiz ve meraklı sorular sorulmamalıdır,
  • Hasta mahremiyetine saygı gösterilmelidir,
  • Ziyaret esnasında, moral bozucu söz ve davranışlardan kaçınılmalıdır,
  • Ziyaret saati dışında, gereksiz ve ısrarlı ziyaret taleplerinde bulunulmamalıdır,
  • Ziyaret saati sonunda, görevlilerin uyarılarını beklemeksizin hastane terk edilmelidir,

Gece neden hasta ziyareti yapılmamalıdır?

 

  • Gece yalnızca nöbetçi sağlık personeli bulunur, sayıları azdır,
  • Ziyaretçiler, onları gereksiz meşgul eder, hizmetin kalitesini düşürürler,
  • Hastane güvenliğini bozar,
  • Uyuyan hastalar rahatsız olur,
  • Hasta hakları ihlal edilir
NOT:
  • Hasta açısından sakıncalı olabilecek durumlarda ziyaret, hekim iznine bağlıdır,
  • Hasta odalarına“Çiçek Kartı” ile hastaya ya da hasta yakınına iletilir. Hasta ya da hasta yakını “Çiçek Kartı ile çiçekleri resepsiyondan teslim alabilir,
  • Kattan yoğun bakıma alınan hastaların odaları hastaların enfeksiyon riski açısından çiçek kabul edilmez. Gönderilen çiçekler resepsiyon tarafından kabul edilerek ziyaretçileri tarafından kullanılmayacaktır

REFAKATÇI KURALLARI

 
  • Refakatçi gereksinimine hastanın doktoru tarafından karar verilmektedir.
  • Refakatçi sayısı bir kişiyle sınırlıdır. Birden fazla refakatçinin bulunması gereksiz yere kalabalık oluşturacağı ve hastanenin işleyişini engelleyebileceği için bir refakatçi yeterli bulunmuştur.
  • Kadın servisinde erkek refakatçi kalamaz.
  • Refakatçiler hastane kurallarına uymalıdırlar. İhlali halinde, ilgili kişinin refakat durumu kabul edilmeyecektir.
  • Refakatçiler (hekim ve hemşire direktifleri dışında) hastaya yönelik herhangi bir uygulama yapmamalıdır.
  • Refakatçiler hastaneye ait eşya malzemeleri düzenli ve temiz tutmalıdır. Hastane malına zarar veren refakatçi, zararı karşılamak mecburiyetindedir.
  • Refakatçiler ilgili hekim ya da hemşire istemi dışında, hastaların hastane dışına çıkarmayacak veya yatağını değiştirmeyecektir.
  • Refakatçiler hastanede tütün ve alkollü madde kullanamazlar.
  • Refakatçiler hastaya yiyecek-içecek getirmemeli, hekim ya da hemşireye danışmadan hastaya hiçbir yiyecek içecek vermemelidir.
  • Refakatçiler hasta odaları ve koridorlarda yüksek sesle konuşmamalı, çalışanları ve diğer hastaları rahatsız etmemelidir.
  • Refakatçilerin; sık sık refakatçi değişikliğine gitmemeleri, değişikliğin zorunlu olması halinde durumu klinik sorumlu hemşiresine bildirmeleri gerekmektedir.

SKS Kalite Yönetimi

Sks Kalite Yönetimi Üyeleri

  • Hakan Çimen
  • Fatma Cingöz
  • Gülden Bayralı